Det, du giver

opmærksomhed,

vokser...

Open Space

Læring behøver ikke være røv-til-sæde-undervisning når jeg underviser. Faktisk lægger jeg en stor ære i, at det altid skal være en aha-oplevelse at lære eller skabe sammen.

 

Jeg har gennem årene udviklet et hav af undervisningskoncepter, som både omfatter gamification, playification, workshops, fag-faglige oplæg, foredrag, faciliterede processer, tegne- og fotokurser og udviklingsprocesser.

 

I min didaktiske tilgang er jeg meget inspireret af "The inner game of tennis" og transformativ læring. Derfor har min undervisning altid et stærkt praksisorienteret element.

Open Space er så afgjort en af mine yndlingsprocesser, da metoden virkelig formår at skabe resultater og tænde et teams kreative energi.

Pictogramdesign

Medansvar for læring sikres bl.a. ved, at mine studerende selv skaber et artefakt, som gøres til genstand for studie. Det sikrer en kultur af medansvarlighed og mod og mangedobler læringsudbyttet ift. rene forelæsninger.

Virksomhedsskole

Et brand er aldrig bedre end kundeoplevelsen. Derfor kan det være nødvendigt at have sit personale til efteruddannelse i branding og virksomhedsværdier.

Teams med stærkt værdisæt

Styrken ved et værdifællesskab bliver tydeligt, når man arbejder med et bevidst værdisæt til sit team. Det styrker følelsen af at have et formål med at komme på arbejde og yde sit bedste.

Fotoskole

Alle har en historie at fortælle, og med smartphones og lommekamera er mulighederne nærmest ubegrænsede – så er det en styrke, hvis man også kan betjene sit gear og skabe billeder, der rager op af mængden.

Illustrator, Photoshop og isometri

Frustrerende, hvis kreativiteten mangler programkendskab. Derfor har jeg gjort det til mit varemærke at give mine studerende et solid programkendskab, som ikke bare er en gennemgang af features, men en stærk metodik og teknisk sikkerhed.

Gamification og playification

Typogame og positioneringsspillet er nogle af de legende undervisningskoncepter, jeg gennem tiden har udviklet. Hér bliver faglighed til en leg.

Logo- og identitetsdesign

Logo- og visuel identitet har de sidste mange år været mit hovedfag på UC Syd. Gennem min undervisning har jeg efterhånden coachet i omegnen af 5000 logodesigns.

Marker-, 3D- og croquistegning

Tegning i hånden skaber billed- og rumforståelse. Jeg har gennem årene udviklet en lang række effektive forløb, som gør de studerende selvhjulpne, på deres vej til at mestre tegning og  illustration.

Samtale som procesform

Samtalesalon som procesformat er ved at gå sin sejersgang. Jeg har bl.a. med stor succes brugt formatet som forberedelse til eksamen.

Flowgame – sæt dit potentiale fri!

Giv dit virke flow. Flowspillet er en vidunderlig legende udviklingsproces, som skaber ledelsesmæssig forankring og åbner op for flow og handlekraft i deltagernes virke. Jeg har selv medvirket til udvikling af spillets design og er uddannet vært siden 2003.

Tryk på knappen for at sende en mail til comment inbox'en. Hvis du beholder subjectet/emnet, ved jeg, hvilken side du har kommenteret fra.

Din kommentar bliver postet, så snart jeg har haft tid til at evaluere den. Det kan tage et par dage. Kommentarer, jeg vurderer som upassende eller ondsindede, vil blive ignoreret.

Tidligere kommentarer:

Karen kommenterede den 14.7.2017:

Jeg syntes det tydeligt kan ses, hvad design kan gøre for proces og undervisning. Man får helt lyst til at være med.

Jesper kommenterede den 17.7.2017:

Hej Karen. Interessant observation, at design og proces supplerer hinanden. Man får lige så meget igen, som man investerer i det. Og designet yder helt klart sit. Men det vigtigste er og bliver et godt planlægningsarbejde og at man får fokuseret processens mål godt. Som UX-designer  tænker jeg brugsoplevelsen rigtig meget ind – lige fra invitationen til de reskaber, deltagerne skal bruge.

Simon kommenterede den 14.7.2017:

Det der typospil ser rigtig sjovt ud. Det gad jeg godt prøve.

Jesper kommenterede den 17.7.2017:

Hej Simon. Det er rigtig sjovt. På halvanden time lærer man en masse om typografi, argumentation, stil og design. Hvis du vil prøve det er du nok nødt til at søge ind på Skolen for Visuel Kommunikation.

 

Inspired Works

Jesper Olsen

40 41 77 83

jesper@inspiredworks.dk

 

CVR 21 74 15 31