The most important thing in communication is hearing what isn't said.
Peter Drucker
,
Man kan ikke ikke-kommunikere...
Skat, elsker du mig..? – Og hvad har man kommunikeret,
hvis man så ikke svarer hurtig nok eller ikke hørte det?
Har du lavet mange reklamekampagner? ... (Pause)
Jeg har sat fingeraftryk i mange kommunikationsopgaver...
Kan du kommunikere? JA!
Skriftlig eller visuel? JA! – Jeg elsker løsninger, hvor billed, tekst og afsender går op i en højere enhed.
Er design kommunikation? JA! – Men folk googler ikke bare noget, fordi det er flot!
Folks tid er den knappe resurse, og derfor skal kommunikationen komme til sagen.
Vi designere glemmer let, at modtageren ikke har siddet med opgaven i 14 dage. Design er ikke et argument, men en forudsætning.
Reformationskoncept
I forbindelse med et tværfagligt projekt på UC Syd fandt jeg på
dette kommunikationskoncept til at sætte fokus på reformationen.
Aktivitetshuset
- det er hér, vi laver originalerne
Det er hér, vi laver originalerne blev både et visuelt og et sprogligt koncept, da Haderslev Aktivitetshus skulle have en ny brochure, der kunne fortælle den vidunderlige historie om landsdelens bedste og mest kreative medborgerhus.
Skab 650 fremtider til Danish Crown's afskedigede medarbejdere...
Hvem ringer du til? – Workbuster kom kampagnens hovedbudskab til at hedde, og den fik alle i arbejde eller i gang med en ny uddannelse. Vi kom i Godmorgen Danmark, og arbejdsministren kom i rampelyset. Min ide, mit koncept.
Kløften Festival
Blikfang og vandtårn og et unikt format.
(Og nej, det er ikke de samme bands hvert år :-)
Viva Vejle
Viva Vejle – Go for it er en blanding af rejseguide, pakkeløsning, inspiration, appetitvækker og meget mere – og det virker!
Tværfaglig innovation
Invester 500,- i innovation Sådan lyder en af de opgaver, man kommer ud for i et stort anlagt tværfagligt innovations- og entreprenørforløb på UC Syd.
Og hvad hedder en "Plovmand" så på engelsk? Den hedder en "Monkey" og så er det jo nærliggende at kalde denne udfordring for "Monkey Business".
Og hvad bliver man ved at gennemføre modulet? En "Business Hero".
Livet handler ikke om
at fylde tiden med dage,
men dagene med liv...
Sekoia giver tid til overskud, for det er vel det, velfærdsteknologi handler om – at hjælpe de varme hænder med at nå det væsentlige!
Vis hvem du er!
Gør mursten til et livsstilsprodukt Ja, men så handler det om at sælge ideen om, at mursten kan bruges til at skabe værdi og identitet.
Hej Olsen, vores AD'er er blevet syg, kan du hjælpe
med en DM-kampagne for A-Mail til i morgen..? Ok.
A Mail kuverter
Hvad lærer studerende på
Skolen for Visuel Kommunikation?
Hvordan kan LEGO's instore få en smag af Legoland
ved at gøre hyldepladsen til et medie og få styr på logistikken.
LEGO-Instore
– når retail bliver et strategisk medie
Kommunikation af vores uddannelse til åbent hus
med en plakatserie til gangarealerne.
Tryk på knappen for at sende en mail til comment inbox'en. Hvis du beholder subjectet/emnet, ved jeg, hvilken side du har kommenteret fra.
Din kommentar bliver postet, så snart jeg har haft tid til at evaluere den. Det kan tage et par dage. Kommentarer, jeg vurderer som upassende eller ondsindede, vil blive ignoreret.
Tidligere kommentarer:
Lars kommenterede den 4.7.2017:
Udover LEGO, har du ellers lavet "store" kampagner, eller er det mest jyske "lokalkampagner" (no offence)..?
Jesper kommenterede den 5.7.2017:
Ha! Godt spottet, Lars. Skæbnen ville, at jeg altid blev ansat på mindre bureauer. Eller måske skulle jeg sige, jeg valgte oftest små bureauer. Grunden er, at jeg der har mere frihed og ikke bliver en eller andens assistent... Downside'en er så, at man ikke så tit har store kunder – det kræver et helt andet set-up. Har jeg fortrudt? Næ, egentlig ikke. Gad jeg godt at være på et bureau, der laver skøre ting som Polle fra Snave? Jo, men jeg er ikke ked af at misse albue- og fabrikskulturen, der ofte hersker på store bureauer...